7 Mart 2015 Cumartesi

Tayland sevgisi

Tayland sevgisi yazımda benim kendi Tayland sevgim i düşüncelerim ve kendi edindiğim görmüş olduğum Tayland’a nasıl aşık olduğumu siz değerli asyarehberi takip edenleri ile paylaşmak istedim. Bunun yanında görmüş olduğum yanlış bilgilere de değineceğim.
Bilmiyorum şu kadar gittim bu kadar süre kaldım diye söze başlamayacağım zaten önceki yazılarımdan biliyorsunuzdur. Ben Tayland’a ilk gittiğimdeki izlenimim ile yazıya başlamak isterim.
Bangkok a ilk vardığımda gözlemlerim bayağı bir ülke olduğu yönünde idi. Belli bir azcaınlığın anlattığı ve sözü edilen cennet diye adlandırdıkları ülkenin burası olduğuna ilk başta inanamadım. Her şey basit hatta itici bir izlenim bırakmıştı benim üstümde. Bangkok sokaklarındaki kalabalık trafik, insan yoğunluğu, sefalet ile refahın iç içe olduğu itici bir şehirde olduğumu düşünmüştüm ilk günümde. Lakin Bangkok u dolaşmaya insanoğlu ile az söyleşi etmeye başlayınca şaşırıp kalmıştım. Özellikle sefalet içinde diye bahsettiğim ve ilk izlenimim üstüne hor görüp yadırgadığım kesimdeki insanların yüzlerindeki gülümsemeleri ile insana resmen yaşamın ne kadar kıymetli bulunduğunu, insanoğlunun ve insanlığın kıymetini açıklar nitelikte idi. Tayland ile tanışmadan önce biroldukça ülke ve şehirde bulunmuştum. Her kesimden zengininden yoksuluna kadar türlü insan ile karşılaşmıştım fakat bu ülkenin insanı diğer bulunduğum yerlerden çok farklı insanın içine işler nitelikte idi.


Phuket Bende ilk gidişimde sağdan soldan kulaktan dolma bilgiler ile Tayland’a gitmiş ve söylenenlerin büyük çoğunluğu doğrultusunda edindiğim önyargı ile Tayland ı yargılama gafletine düşmüştüm arkadaşlar ama o önyargılardan kurtulup gerçek Tayland ı görmeye başlamam ile düşüncelerim de değişmeye başlamıştı diyebilirim. Bangkok’taki ilk günümde yaşadığım bu duyguların peşinden Bangkok gece yaşamı ve çalışanlamış olurı ile tanışmam neticesinde iyice de pekişmişti.
Tayland hakkında duyduğum o yorumlara bakılırsa geçek Tayland ı tanımam ve insanları ile diyaloga girmem ile duyduklarımın ne kadar saçma ve bilip bilmeden anlatılan hatalar olduğunu anlamam pek gecikmemişti. Tayland anlatılanların aksini kanıtlama edercesine önümde duruyordu. Hele gece yaşamı ile ilgili söylenen tek doğru kelime erkekler için tam bir cennet olduğu idi. Geri kalan kötü söylemlerin hepsi safsata ve yanlış bilgiler içeriyordu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder