31 Ocak 2015 Cumartesi

Romanya Anıları

Kıymetli Asya Rehberi takip edenleri;
Romanya anılarıma ve Romanya da yaşadıklarıma geçmeden önce belirtmek isterim. Bende bir süredir bu siteyi takip ediyor yazılan makale ve yorumları keyifle okuyor ve iç çekiyordum. Kendimi şu demek oluyor ki tanıtayım ismim Hasan Balıkesirliyim yaşım 50 olsa da ruhum hala genç o günlerde meslek olarak kadın tekstil ürünleri satıyordum.
Ben sizlere mazide kalmış bir anımı anlatmak 90’lı yıllarda yapmış olduğum hala dün benzer biçimde aklımda olan her karesini hatırladığım Romanya tatilimden bahsetmek istiyorum, benim için unutulmaz bir anı sizlere ise nostalji ve dünü ve bugünü ölçme yapma fırsatı olur diye düşüyorum.Yazımın içinde günlük harcama sayılarını hataya sebep olmamak için belirtmeyeceğim fakat finalde tüm harcamayı net olarak belirterek sizlere vay be dedirtmek isterim.
Evet işte başlıyorum, ben ufak ve sevimli bir kasabada yaşıyorum 90’lı yıllarda nüfusu beş bin kadar olan bir yer, yaşamış olduğum çevremde yut dışını gören ve bilen sadece Almancı diye atlandırdığımız gurbetçilerden başka kimse yok. Yurtdışı ile alakalı tüm informasyon birikimim söyleşi esnasında onların anlattıkları kadar bilgi sahibiyim. Fakat alınyazısı ağlarını örmüş ve zücaciye mağazası olan esnaf bir abimizin kayınbiraderinin onu ziyarete gelmesi ve benim onunla doğrusu Ahmet ile tanışmamla başladı. Ahmet çok uzun yıllar yurtdışına çalışan gemilerde aşçı olarak görev yapmış denize kıyısı olan dünyadaki tüm ülkeleri defalarca görmüş biriydi. Benim onunla tanışmam ile iyi antak kalmamız ve beraber zaman geçirirken onun anlattıkları çok ilgimi çekiyor merakla dinliyor sorular soruyor heyacan duyuyordum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder