3 Şubat 2015 Salı

Kiev Anıları

Sn.Asya Kılavuzu ve sitenin değerli müdavimleri;
19-23 .11.2014 tarihleri arasında bir arkadaşımla Ukrayna Kiev’deydik.Başımızdan geçenleri sizlerle gitme kararımızdan başlayarak anlatmak istedim. Gramer veya bilgi hatam varsa yazıya başlamadan önce hepinizden özür dilerim. Kiev ile ilgili yazdıklarım benim kişisel fikirlerimdir dolayısı ile herkesin fikirlerine saygılı olduğum gibi sizlerden de saygı çerçevesinde gelecek her türlü pozitif veya negatif yoruma açık olduğumu belirtmek isterim.
Bu yazı dizisi daha ziyade Kiev gece hayatı konusunda konuları kapsamaktadır.Dolayısı ile bu amaçla Kiev’i ziyaret etmeyecek kişiler açıklarım ve görüşlerimden dolayı kusura bakmasınlar lütfen…
Yazı bayağı uzun olacak diye 2’e ayırdım bu bölümde gitmeden evvelki genel konular olan gidiş kararı,davranış tarzları,uçak bileti,konaklama,yeme içme gibi konulardan söz edeceğim.Biz gittiğimizde 100$ 1560 UAH idi dolayısı ile para çevrimleri buna göre yapılmıştır.

Telefon işini her şehirde adetim olduğu üzere lokal operatör sim cardı alarak çözdüm. Line aldım 1 dolar hattın ücreti, bittikçe de yeni kredi yüklettim, her operatör için krediyi her metro istasyonu ve belli başlı merkezi yerlerde olan otomatlardan yapabiliyorsunuz.. Türkiye müzakereleri dahil toplam takriben 20 dolarlık bir telefon harcamam oldu.. Ancak 3G ve dışarıdaki Wi-fi irtibatları genel olarak çok kötü, en iyi irtibat yeniden hanemizdeydi diyebilirim ki zati işlerimizin hepsini haneden çıkmadan önce hallediyorduk internetten…
Hava meydanı kontrolleri ile ilgili hiçbir sıkıntı yaşamadık. Ancak kilitli bavul veya bavulunuzu strech filmle kaplatmanızı tavsiye ederim.Zati oranın halkı da hep bu şekilde yapıyor.Ukrayna havalimanının bagaj servisindeki arkadaşların elleri biraz uzunmuş diye bir bilgi aldım ki doğruymuş arkadaşımın ilk gidişinde başına gelmiş bu hırsızlık vaziyeti…Türkler haricinde hemen hemen hiç turist gelmediğinden pasaport ve gümrük kontrolü çok rahat hiçbir problem yaşamadık.
Genel olarak uçak bileti, konaklama, yeme-içme(iki kişi (ben ve kız arkadaşım (kuş gibi zaten süper gidersiz bir kızdı sağolsun)), telefon, transfer ve taksi için toplamda 700-750 dolar arasında çözdüm ki zaten 4 gün İstanbul’a gitsem bundan çok para harcardım.))) (İstanbul bütçesi, 100$ uçak bileti, 400$ konaklama, 600$ yeme içme vb.)
Bu yazım bu kadar arkadaşlar bir sonraki yazımda herkesi asıl ilgilendiren gündüz hayatı ve gece hayatı ile ilgili yazacağım… Herkes korkmadan gitsin hiçbir problem yok orada tam tatil yapılacak zamanlar( ücret,ortam,üniversitelerin açık olması mananında..) Tek problem ilk bahar ve son bahar da hava koşulları şehir gezmesi ve güzel kızların caddelerde daha rahat gezmesi açısından daha iyi oluyormuş.. Neyse bir de o vakit görürüz kısmetse… Fakat zaten o güzellikler ve yeterince votka şart olan sıcaklığı sağlıyor bu yüzden bu şehrin pek mevsimi yok bence..)))
Sabırla okuduğunuz için teşekkür ederim.
Saygılarımla

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder